obdobím hry, protože právě při hře se aktivita dítěte projevuje především. Celé období je charakteristické významnými změnami v různých oblastech biologického a psychosociálního vývoje. Je však nutné mít stále na zřeteli, že rozdíly mezi dětmi jsou značné cvičení s dětmi Prahou 1 Mertin, V., Gillernová, I. V širokém slova smyslu se jako předškolní věk označuje celé období od narození někdy i včetně vývoje Staroměstská prenatálního až do vstupu do školy. Takové široké pojetí má svůj praktický význam při plánování sociálních a výchovných opatření pro děti před jejich povinnou školní docházkou. Má ale i určité zápory. Svádí k tomu, aby se vývojové potřeby všech dětí v prvních šesti letech jejich života nepřípustně srovnávaly a aby se podstatné rozdíly, jaké pozorujeme mezi batolaty a dětmi mezi třetím a šestým rokem života, ignorovaly na rozdíly nebo alespoň redukovaly na rozdíly pouze kvantitativní. Slyšíme potom z úst odborníků stejně jako z úst laiků dobře myšlené, ale nesprávné argumenty typu Když to jde v mateřské škole, proč by to nešlo v jeslích Je proto třeba Malostranská pojednávat o tříletém období před vstupem do školy zvlášť a všimnout si právě jeho významných charakteristik, které ho oddělují od cvičení pro děti Praha 1 etap předcházejících i od následujícího školního věku Langmeier, J., Krejčířová, D. Periodizace vývoje člověka V různém čase vidíme různýma očima. Ráno vidíme jinak než večer. N. Munch In Čačka, O. str. Aspekty periodizace Někteří naši badatelé se výzkumně
podíleli i na potvrzení stupňovitosti vývoje. V průběhu vývoje se totiž pravidelně střídají fáze prudké vývojové akcelerace s fázemi relativní stability. Nejvýraznější vývojové skoky spadají do období počátku školní docházky a po nástupu dospívání. Z této Národní třída skutečnosti vycházejí i nejrůznější systémy periodizace vývoje, lišící se, kromě nepatrných diferencí ve věkovém rozvržení Můstek jednotlivých fází, jen jejich označením. Některým autorům připomínají proměny v průběhu životní cesty dějovou výstavbu dramatu expozici, zauzlení, vyvrcholení, peripetii a katastrofu. Komenský užíval označení jako pachole, dítě, mládenec, jinoch, muž, starý muž a kmet. Příhoda ve své klasické práci zahrnuje nemluvně a batole do fáze tzn. Prvního dětství, fázi druhého dětství mu pak představuje pouze předškolní věk, již os šestého roku pak hovoří o prepubertě, pubertě a postpubertně. Období mezi až rokem označuje jako mecítmu, cvičením dětí Prahy 1 dále hovoří o hebetickém období atd. J. Kuric uvádí ve své ontogenetické psychologii fáze kojenec, batole, předškolní věk, dále pak školní věk mladší let, střední let a starší let. Waloon rok neuveden rozdělil duševní vývoj do šesti stádií a každé z nich cvičení pro těhotné v Praze 1