poslech jen čísla, ve třech již a v šesti až čísel. Ty děti, které si už v tomto období nesnaží občas úmyslně vštěpovat, mohou mít pak ve škole zpočátku jisté obtíže Čačka, O. Podle Piageta lze označit myšlení předškolního dítěte jako názorné a intuitivní. Jeho cvič dítětem Prahou 8 typickým znakem je egocentrismus, fenomenismus a magičnost. Dítě interpretuje realitu tak, aby pro ně byla srozumitelná a přijatelná, i když občas musí vypomáhat zkreslením či vyloučením některých situací. Je přesvědčené, že každé poznání musí mít absolutní platnost. cvičení pro děti Praha 8 Tento způsob uvažování uspokojuje jeho potřebu jistoty orientace ve světě. Úroveň myšlení ovlivňuje i způsob verbálního vyjadřování a zpracování verbálně prezentovaných situací. Postupně se diferencuje tzv. egocentrická řeč, která slouží jako prostředek uvažování In Vágnerová, M. str. Mezi třetím a šestým rokem tedy dochází k uzavření fáze symbolického, předpojmového myšlení a dochází k plnému rozvinutí názorného intuitivního myšlení, které je typické pro tzn. Předoperační stadium. Mezi další charakteristiky myšlení Vychovatelna tohoto období patří antropomorfismus tendence polidšťovat předměty, prezentismus chápání všeho ve vztahu k přítomnosti, fantazijní Bulovka přístup vliv fantazie převládá nad respektováním logických skutečností Mertin, V., Gillernová, I Také řeč se během předškolního věku značně zdokonaluje. Výslovnost tříletého dítěte je většinou ještě hodně nedokonalá, mnohé hlásky nahrazuje jinými nebo je
vyslovuje nepřesně. Během čtvrtého a pátého roku se většina dětí zdokonalí natolik, že dětská patlavost vymizí už před začátkem Ládví školní docházky buď zcela, nebo zůstává jen v rudimentech, které se ještě během prvého roku školní docházky spontánně či s malou dětské cvičení Praze 8 logopedickou pomocí upraví. Zvětšuje se rozsah i složitost větných promluv, používá souvětí i podřadná. Dítě v tomto období vůbec Vltavská hodně a rádo povídá. Vývoj řeči dovoluje i růst poznatků o sobě a svém okolí. Důležitý pokrok dítěte spočívá v tom, že začíná účinně užívat řeči k regulaci svého chování Langmeier, J., Krejčířová, D. Emoční a sociální vývoj Socializace předškoláka probíhá především v rodině. Dítě si zde osvojuje základní normy chování, s nimiž se postupně ztotožňuje. Zatím je pro něho Praze 8 cvičením dětí důležité to, jak bude za jejich dodržení oceněno. V tomto věku se děti učí žádoucím způsobům chování, především prosociálního, které respektuje práva ostatních. Rodiče slouží dítěti jako model různých rolí, jako vzor, s níž se identifikují. V předškolním věku klasická masáž nejblíže Prahy 8