začínají a končí, že mají takzvaně odbyto. Je však třeba mít na paměti i další formy vhodné k zařazování pohybových aktivit, ale především, nebát se a nelenit jich využít. Hodina tělesné výchovy je základní a stěžejní jednotkou pro význam školní tělesné Praha 16 výchovy. Z hlediska závaznosti připomeňme, že ji řadíme spolu se cvičením v přírodě mezi povinné formy výuky školné tělesné výchovy. Uveďme si pro představu modelovou stavbu vyučovací hodiny tělesné výchovy podle Mužíka a Krejčí, Autoři rozlišují tři části hodiny úvodní, hlavní a závěrečnou. Úvodní část zahrnuje vedle organizačních záležitostí a motivace část rušnou a průpravnou jejichž cílem je především postupné zahřátí organismu a následné protažení hlavních svalových partií. Hlavní část sestává z nácviku nového učiva a výcviku učiva již dříve probraného. Náplní závěrečné části by mělo být dynamické uklidňování cvičení pro děti Zvole zotavování, po kterém následuje zhodnocení celé hodiny. O hodině tělesné výchovy by se dalo napsat zajisté mnoho a ještě víc toho již cvičení pro děti Zvole různými autory napsáno bylo, pro účely této práce však není třeba jít až tak do hloubky, a proto přejděme k ostatním formám tělesné Lahovičky výchovy. Než vůbec vyučování ráno začne, existuje zde možnost využít cvičení před výukou. Pohybovou činnost před zahájením výuky doporučuje Mužík a Krejčí realizovat v prostoru družiny, tělocvičny nebo třídy podle počtu dětí a charakteru činnosti. Za vhodné
autoři považují činnosti, které děti příliš nerozruší, ale naopak je vedou k soustředěné pozornosti a připraví je na učební činnost jógová cvičení, cvičení s hudbou apod Zdůrazňují především optimistickou atmosféru. Klasická vyučovací hodina ve třídě je forma, cvičit dítěte Zvole která je v denním rozvrhu, co do časového objemu, nejobsáhlejší. Je třeba jí proto věnovat patřičnou pozornost.Vyučovací hodina je relativně stabilně uspořádaný systém hlavních faktorů výchovně vzdělávacího procesu a jejich vzájemných vztahů, determinovaný obsahem Praha 12 a cílem učiva, prostorem, kde je uskutečňován, časem, v němž je realizován, psychickou a fyzickou úrovní žáků, zkušenostmi a předpoklady učitele a řadou dalších didaktických skutečností. Tato organizační forma je přímo řízena učitelem, který má v tomto procesu dominantní postavení a nese plnou odpovědnost za výsledky výchovně vzdělávacího procesu. Kostková et al., Hodinu základního typu, Zvoli cvičení s dětmi tedy nejběžněji používaný typ vyučovací hodiny, jehož struktura je také v didaktice nejvíce popsaná, Nelešovská a Spáčilová charakterizují následujícími částmi úvodní část organizace, motivace, opakování probraného učiva kontrola a hodnocení, výklad nového