contentuploadsRVPZV pdf. Tato oblast přináší základní podněty pro ovlivňování zdraví. Směřování této oblasti se soustředí na to, aby žáci poznávali sami sebe jako živé bytosti, aby dokázali pochopit hodnotu zdraví i smysl zdravotní prevence a hloubku problémů, které jsou spojeny s nemocí či jiným poškozením zdraví. Při uskutečňování této oblasti je třeba klást důraz zejména na praktické praktické cvičili dítěti Úvalech dovednosti. Je důležité, aby život byl v souladu s tím, co se žáci o zdraví učí a co z pohledu zdraví potřebují. Oblast Člověk a zdraví je realizována v souladu s věkem žáků ve vzdělávacích oborech Výchova ke zdraví a Tělesná výchova, do které je zahrnuta také zdravotní tělesná výchova Vzdělávací obor Výchova ke zdraví obsahuje základní poznání o člověku v souvislosti s preventivní ochranou zdraví. Žáci se učí rozvíjet a také chránit své zdraví a nést za něj odpovědnost. Vzdělávací obor Tělesná výchova je na jedné straně zaměřen na poznání vlastních pohybových možností a zájmů a na straně druhé se zaměřuje na poznávání účinků konkrétních cvičení pro děti Úvaly pohybových činností na tělesnou zdatnost a také na tělesnou a duševní pohodu. Pro osvojování pohybových dovedností v základním Cyrilov vzdělávání je hlavním předpokladem prožitek z pohybu, komunikace při pohybu a dobře zvládnutá dovednost, která prožitek umocňuje Cílové zaměření této vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků tím, že je vede k Praha 21
poznávání zdraví jako nejdůležitější hodnoty, pochopení zdraví jako vyváženého stavu tělesné, duševní i sociální pohody a k vnímání radostných prožitků z činností podpořených pohybem, příjemným prostředím a atmosférou příznivých vztahů, poznání člověka jako biologického jedince závislého v jednotlivých etapách života na způsobu vlastního jednání a rozhodování, na úrovni mezilidských vztahů i na kvalitě prostředí, získávání základní orientace v názorech na to, co je zdravé a co může zdraví prospět, i cvičení pro děti Úvaly na to, co zdraví ohrožuje a poškozuje, využívání osvojených preventivních postupů pro ovlivňování zdraví v denním režimu, k upevňování způsobů rozhodování a jednání v souladu s aktivní podporou zdraví a každé životní situaci i k poznávání a využívání Březí míst souvisejících s preventivní ochranou zdraví, propojování činností a jednání souvisejících se zdravím a zdravými mezilidskými