chybí zkušenost, ještě neodhadnou dopad svého jednání. Podle Matějčka proto tento svět předškoláka nazýváme kouzelný, děti jsou Ládví totiž teprve na půl cesty k životnímu realismu a žádné zákony logiky a další pravidla ze světa dospělých pro ně zatím neplatí. Největší kouzla dokáže vyčarovat právě živá a neotřelá fantazie, která je v tomto věku v největším rozvoji. Velmi se rozvíjí také názorné myšlení, které je vázáno na vizuální vjemy a činnosti. Dítě začíná uvažovat v celých pojmech, např. u slovních spojení cvičením dětí Kobylis jako živý pes, nakreslený Maxipes Fík nebo plyšový pes dítě velmi brzy rozliší nadřazený pojem PES. Dítě má tendenci vytvářet si cvič dítětem Kobylisy strukturu a řád, prahne po pravidelném denním režimu a systému. Poskytuje mu to životní jistoty i orientaci v čase. Jejich nápadnosti v myšlení jsou buď egocentrické vázáno na vlastní činnost, kdy dítě vše zvažuje svýma očima s pocitem, že svět byl vytvořen pro něho a jeho potřeby, antropomorfické polidšťuje se nebo magické, kdy fakta upravuje podle vlastního přání, když mu něco chybí, tak si to dotvoří. V předškolním věku bychom neměli příliš usilovat o výkon nebo soutěživost. Jsou zde podstatné jiné věci jako sociální dovednosti, orientace ve světě a zvládání běžných činností pracovní návyky, samostatnost, kontrola, sebeobsluha. Pokud nejsou tyto návyky dostatečně podporovány a osvojeny v předškolním věku, velmi těžce se později získávají Slavíková, Osobnost člověka a jeho Vychovatelna
individualita se vytváří v průběhu ontogenetického vývoje působením různých činitelů jako je dědičnost, prostředí nebo společnost. Určité předpoklady si dítě přináší na svět už při svém narození a zvlášť velký vliv na vývoj jedince má sociální prostředí Pávková, Sociální vývoj je pro předškoláka téměř to nejdůležitější. Dítě se dostává do institucí a setkává se s vrstevníky. Vedle rodiny se tak zvyšuje zájem i o ostatní děti. V tomto období se dobře vytvářejí sociální dovednosti jako je spolupráce, sdílení, cvičení pro děti Kobylisy vyjednávání nebo formy spolupráce. Učí se, jak zvládat emoce, respektovat druhého, přiměřeně se prosadit nebo se smířit s nepříjemnými věcmi prohra, neúspěch. Dítě hledá svou identitu, utváří se sebepojetí a postupně přijímá společenské normy kobyliské pražské masáži