Například díky náročným tréninkům gymnastek, při kterých pohybový aparát vykonává nepřirozené pohyby rozštěp, prohýbání zad apod., dochází k nevratnému poškození páteře a kloubů. Další nevýhodou je jednostranné zatěžování svalových skupin bez Ládví cvičí dítě kompenzačních a vyrovnávacích cvičení, např. při hokeji, tenisu apod. Také zde dochází k poškození páteře. Neorganizovaná pohybová Ládví aktivita je závislá na momentálním rozpoložení, náladě a chuti jedince. Patří do ní, např. hry s kamarády venku, pobíhání, jízda na kole, na kolečkových bruslích, skákání gumy apod. Mezi neorganizované pohybové aktivity patří také sebeobslužné činnosti jakými jsou čištění zubů, sprchování nebo příprava jídla a pití. Jsou to ale i povinnosti, např. venčení psa, pomoc při práci na zahradě, úklid Vychovatelna domu, nakupování apod. Jednou z významných neorganizovaných pohybových aktivit, která může zvýšit celkový objem denních pohybových cvičilo dětem Ládví aktivit, je cesta do školy a ze školy. Většina dětí do školy chodí pěšky či na kole. I ti, kteří jezdí autobusem, musí část cesty k autobusu i od něj překonávat chůzí. Jsou však děti, které rodiče vozí autem, ti jsou o část denních pohybových aktivit zcela ochuzeni. Neméně vhodná aktivita je především sportování a vycházky s rodiči. Při nich dochází nejen k rozvoji pohybových dovedností, návyků a zvyšování zdravotně orientované zdatnosti, ale i k upevňování rodinných vazeb a pocitům štěstí a radosti. Větší možnosti a formy
neorganizovaných pohybových aktivit mají, dle mého soudu, děti na vesnici a to také v souvislosti na ročním období. V zimě mohou denně využívat rybník k bruslení, pokud je sníh, sáňkují, na jaře využívají prostranství u domu ke hrám, mohou jezdit na kole či cvičením dětech Ládví kolečkových bruslích na nefrekventovaných silnicích. V dnešní době má většina rodin na zahradě bazény, takže v létě je děti aktivně cvičení pro děti Ládví využívají a na podzim přichází na řadu opět kolo, pouštění draků nebo hry s kamarády. Toto všechno mohou vykonávat i městské děti,