chrastítka z krabiček od sýrů a korálků, nakreslená sluníčka, kytičky i další obrázky nebo masky zvířátek či pohádkových bytostí na obličej apod. Lze použít téměř vše kolem nás. Cvičební jednotka psychomotoriky Využití psychomotoriky v samostatné cvičební jednotce Praha 19 není obvyklé. Častěji se můžeme setkat s jejím zařazením jen do jednotlivých částí pohybových jednotek nebo se včleňuje do programu mateřských škol, ale i do hodin tělesné výchovy na základních a středních školách. Samostatná hodina psychomotoriky by měla mít šest částí. Příchod a uvítání cvičenců je podobný jako v jiných hodinách. Do úvodní části patří zahájení, při němž si všichni sedneme do kruhu a seznámíme se s motivem hodiny např. výprava na ostrov. V případě, že se skupina dětí ještě příliš nezná mohou být Nouzov její součástí také seznamovací hry, případně jiné drobné hry k uvedení hodiny a navození atmosféry. Následuje zahřívací část tématická honička, rychlá hra, jejímž hlavním cílem je příprava organizmu na fyzickou aktivitu. Intenzivní část obsahuje uvedení do tématu, kreativní část všichni dostanou čas a prostor pro fantazii a tvořivost seznámení s pomůckami, možnost jejich užití, vyzkoušení podmínek manipulace apod. a vše vrcholí motivovanou hrou. Další část je uklidňující relaxační a slouží k uvolnění napětí a ke cvičí dítě Kbelím zklidnění organismu. V závěru hodiny nesmí chybět reflexe. Jedná se o společné sdělování prožitků, pocitů, nálad, zkušeností a cvičení pro děti Kbely
uvědomění si toho, co v hodině dělali. Nakonec samozřejmě patří rozloučení se skupinou Wiednerová, VYBRANÉ PSYCHOMOTORICKÉ AKTIVITY RODIČŮ A DĚTÍ Tělo a duše se navzájem významně ovlivňují a souvisejí spolu. Především u malých dětí lze tuto závislost zpozorovat v cvičením dětí Kbely situacích jdoucích ruku v ruce s pohybem, společenským chováním, vnímáním a učením pohybem Hermová, V této kapitole se budu zabývat propojením psychomotoriky a cvičební jednotky cvičení dětí s rodiči, což by mělo vyústit v popsání psychomotorických her, aktivit a cvičení vhodných pro tyto hodiny. Celý jejich seznam i s oblastí jejich zaměření je vypsán v tabulce v příloze a v příloze je umístěna cvičení pro děti Kbely ukázková cvičební jednotka. Cvičení s náčiním V této podkapitole popíši psychomotorické aktivity s různým náčiním. Jedná se o pomůcky netypické, jako jsou specifické psychomotorické pomůcky nebo předměty denní potřeby, tak i náčiní pro tělesnou výchovu a Praha 18 prostředí tělocvičny typické. PADÁK VLNKY Obr. Motivace Vyjeli jsme na moře Moře je nejprve klidné malé vlnky a čím jsme dál od břehu, tím je více rozbouřené. Textové pole Obr. Vlnky Popis činnosti Děti stojí okolo padáku, pevně ho drží oběma rukama a libovolně mávají soukromá školka Prahou 9 Kbely